Metric - Synthetica

|
Metric - Synthetica

I'm just as fucked up as they say...“ Silná slova úvodního verše kontrastují s nenápadně se rozjíždějící písní "Artificial Nocturne". Otevírací song nové desky Synthetica obsahuje vesměs všechny její hlavní rysy. Kanadští Metric zjemnili na kytaře, přidali na bicích a elektronice a dokonale promysleli každičkou notu.

Po vesmírném zvuku první písně se deska rozjede naplno v "Youth Without Youth". Výrazné beaty a pro desku výjimečně i kytara v pomalém tempu jsou ukázkovým příkladem toho, že píseň nemusí být uhnanou skákačkou na to, aby byla hitem. Zpěvačka Emily Haines drsným hlasem vykresluje obrazy dětí u kostela, ohně a s granáty aby pak v refrénu lehce provolávala „Can you read my mind?“. Stejný jev je i v další stopě "Speed The Collapse". Opět za vesmírného zvuku Emily servíruje bořící se domy, hromobití a vylévající se řeky, její „Aaa...“ je však plné naděje.

V "Dreams So Real" stojí za povšimnutí veršů „I'll shut up and carry on, the scream becomes a yawn“, dokazujících jakéhosi lhostejného ducha desky. Když se rozehraje "Lost Kitten" a Emily zpívá bezstarostným infantilním hláskem, napadla by vás možná zpěvačka typu Katy Perry, až na to, že k textu („Tell me one thing you would never do: I was looking for a hooker when I found you“) by se její cukrátka a duhové barvičky rozhodně nehodily.

"Synthetica" (ať už to znamená cokoliv, jak bylo kdesi trefně poznamenáno) láme pesimismus nejen textem ale i svou propracovaností. Píseň je obohacená samply kytar, bicích i elektroniky a to vše je perfektně sladěno. Nic nechybí, nic nepřebývá. Metric na desce vytvořili dokonalou iluzi duchovní proměny: pamatujete onen úvodní verš („I'm just as f...“)? Poslední co nám Emily sdělí je „I've got nothing but time, so the future is mine“ v konečném songu. Věřím, že touto proměnou projde nejeden fanoušek, co si Syntheticu poslechne. Deska je stylově pestrá, neumí nudit. Proto dávám s radostí hodnocení vysoké. Ještě vyšší si šetřím na desku další, protože Metric k tomu rozhodně spěje.

Ke stažení: Youth Without Youth, Lost Kitten, Synthetica

90%
Indie Rock, New Wave