Turbonegro - Sexual Harassment

|
Turbonegro - Sexual Harassment

Norská  rock´n´rollová parta Turbonegro, ještě do nedávna seskupená okolo pupkatého, neoholeného a řádně zmalovaného lídra Hanka Von Helvete, patřila po dlouhá léta ve Skandinávii k stálicím tamní rozvětvené scény a k prověřenému folklóru vyznačujícímu se ráznými koncerty, divokými pitkami a sprostotami všeho druhu (nejednou v historii se stalo, že proti členům Turbonegro zakročovala tamní policie).

Kontroverzní a drogovými skandály vyhlášený Hank Von Helvete však byl v řadách Turbonegro před nějakým časem nahrazen novým frontmanem, a sice Angličanem, jenž přijal podivné přízvisko Duke Of Nothing. A právě v těchto dnech zreformovaným nespoutancům vychází další řadové album, nazvané poměrně zajímavě „Sexual Harassment“, které světu po pěti letech opět připomíná, že rozohnění desperáti jsou stále mezi živými a v zatraceně dobré formě.

Obliba Turbonegro v hlasitém garáž-rockovém retru a punku je skutečně neutuchající, stejně tak náklonnost k chlastu a rychlým motorkám. Ono jde vlastně doma v Norsku o rockovou kapelu číslo jedna pro vyznavače této zábavy. A přesně k tomu také hudba Turbonegro po celá léta sloužila - dokázala totiž v prvé řadě bavit a byla určena zejména pro živelnou koncertní prezentaci. Čekejte tedy znovu vygradované rockové hymny, které svým nájezdem na refrén chytnou bezprostředně a nepustí. K tomu si připočtěte dravost příznačnou pro jejich show, hrubší chraplavější vokál Hankova nástupce a v neposlední řadě časté kytarové vyhrávky evokuující hudbu rockových mohykánů sedmdesátých let jako Kiss, Thin Lizzy nebo Motörhead, za které je zde zodpovědný jako vždy KnutEuroboy Schreiner.  Jinak ústřední mozek souboru. Myslím, že vrcholné období prožívala tahle parta již před deseti nebo spíše patnácti lety, kdy alba jako „Apocalypse Dudes“ (1998) nebo „Scandinavian Leather“ (2003) zažívala nemalé úspěchy, spojené rovněž s působením Turbonegro u agilního vydavatelství Burning Heart Records. Ačkoliv Turbonegro nikdy úplně neprorazili, patří jim od devadesátých let minulého století po právu status norského národního kultu.

Novinka, stejně jako vynikající předchůdce „Retox“ (2007), představuje za všech okolností bujaře naloženou kapelu v dobré pohodě, o čemž svědčí album, které je doslova nabušené atraktivními rockovými fláky, mezi kterými jen stěží naleznete slabšího místa. Na druhou stranu nečekejte žádné experimenty nebo netradiční zajímavosti, pouze klasické Turbonegro fláky. Znovu velmi doporučená záležitost od uctívačů heroických rockových hymen, rychlých motorek, nacistických přileb, námořnických kostýmů a malovátek všeho druhu.

Nejlepší songy: „Rise Below“, „Mister Sister“ a „Dude Without A Face“

75%
punk rock/ rock ´n ´roll