Rival Sons - Head Down

|
Rival Sons - Head Down

Dobrá děcka, je čas na rozzlobenou lekci "Rock-Metalové Historie". Kdysi dávno předtím, než jsme měli jemné rozdíly mezi věcmi, jako je "melodický death metal," "funeral doom" a "porno grind", tam někde mezi, žil byl a prostě dýchal heavy metal. V počátku 70. let, byl heavy metal pouze malou podkategorií z žánru známého jako rock 'n' roll (který sám o sobě v poslední době mizí pryč od blues). Heavy rock byl zcela nový a neznámý, ovšem stále schopný vystrašit staré lidi a nadělat mladým děvčatům do kalhotek vlhko. Také v tomto okamžiku, byla tato "kyselina" ještě legální a AIDS tenkrát neexistovalo, takže není možné vinit někoho k touhám, aby přehodnocoval, zlatou éru. Což nás právě přivádí k blues založeným rockerům  Rival Sons, a jejich nové desce Head Down.

Od prvních tónu úvodní stopy, uslyšíte zachycenou podstatu největšího vzoru kapely a to Led Zeppelin, od kterých se odráží ještě prvky Free, Bad Company, Deep Purple, The Doors a tucty dalších ovšem transformující se do nových a vzrušujících výšin. Kytarová práce zní sice jako reklama pro všechny zesilovače a efekty, které Jimi Hendrix kdy vlastnil, ale Scott Holiday ukazuje, že mění kytarové styly s lehkostí. Skalní blues riffy, na které si jen vzpomenete. Samozřejmě, že je dnes těžké přijít s riffy novými, protože to všechno už bylo vymyšleno dříve, ovšem Scott opravdu dává svůj vlastní dotek pro věc. Rytmická sekce udržuje písně v šachu a zajišťuje, že písně se udrží ve vašem mozku s dobrými crafted rytmy. Bicí zní jako "When The Levee Breaks" a to na každé písni, ovšem stejně si zachovávají svoji osobitost a to ve stylu hraní. Zpěvák Jay Buchanan dostal intonačně do svého hrdla opět Roberta PlantaDavida Coverdalea zároveň. Svým rozsahem svítí pás horkého kvílení opadající do ochlazení měkkého sténání. Duší řízená lyrika dává skladbám hloubku, emoce a vášeň, řinoucí se z každého řádku. Vokály všeobecně jsou na desce takovým zjevením, suverénní až drzé představující jakýsi anthemický otvírák, jehož kýváním řinčí i necudnost, bolest nebo zranitelnost.

Rok 1969 a 1970, se nám sune přes reproduktory do vašich obývacích prostor a to i celkem po textové stránce. Budeme se zabývat jak chytáním zvěře, tak financemi, což jsou věci aktuální pořád. Head Down je velké, odvážné a zcela pořád udává tón alba, které zvyšuje pomyslnou laťku. Koncepčně se jedná o ucelený kus, který jede ve stejných kolejích, i když sem tam je na cestě nějaký ten méně patrný hrbol. Rival Sons rozhodně nechybí kuráž, když spojují klasický hard rock a progresivní blues šedesátých a sedmdesátých let. Třináct písní, včetně baladických a akustických písní, dává zabřednout myšlence a to, zdali si kvartet nenavýšil laťku moc vysoko. Pokud se budou pokoušet o další tvorbu, budou se set sakra vytasit s mnohem větším kalibrem. Předchozí dvě desky (Before the Fire 2009, Pressure & Time 2011) jsou postavené spíše na jedné, dvou písních, ale Head Down je konečně celkem.

Head Down vyznamenává půl století klasického rocku s úctou, respektem a uvědoměním si, že tato hudba se stále děje a to i právě teď. Kvalitní munice je předmětem především v úspěchu každé kapely a Rival Sons přijíždějí s nabitou zbraní.

Album preview:

85%
Blues rock, hard rock