Constructing Infinity - Stonewall

|
Constructing Infinity - Stonewall

Alex Quaglieri, iniciátor celého one-man projektu Constructing Infinity, s debutovým EP Stonewall vsází na prověřené postupy „odkoukané“ od starších kolegů, a to pak zejména od Tosina Abasiho a jeho hvězdných Animals as Leaders. Co se mu ale nemůže odepřít, je pořádná dávka vlastních nápadů, které nejen že v sobě mají typicky djentovou tvrdost a ráz, ale častokrát se v nich dá najít opravdu promyšlená melodická návaznost, jež bychom u mnohých uskupení (a i mnohem známějších) hledali jen těžko. Quaglieri je instrumentálně velmi dobře vybaven, což je ke zrealizování podobného albového projektu samozřejmě nutností. Narozdíl od některých svých „rivalů“, řekneme-li to s trochou nadsázky, ale nepociťuje žádnou potřebu předvádět nesmyslně krkolomné kytarové exhibice, ba právě naopak – přirozenost jeho hry se velmi výrazně odráží na finálním vyznění všech skladeb.

Tato nahrávka je perfektním příkladem toho, jak se progresivní hudba vyvíjí. Je nesmírně krásné poslouchat, jak se do toho mládí opět „opřelo“ a vytvořilo styl, který, leč není stravitelný pro onu „klasickou“ hudební veřejnost, si vždy najde své příznivce.

Všech pět skladeb na EP je v naprostém souznění, přičemž se posluchači dostane pocitu, že na sebe skladby logicky navazují a gradují až do samého konce. Poslouchá se to příjemně, to ano, ale člověk nesmí dát hned na první dojem – ačkoli tato deska patří ke stravitelnějším, co se celého djentu týče, všechny ty krásné detaily, se kterými si Quaglieri pohrál, se okryjí až po několikerém poslechu. Při prvním poslechu tedy může deska působit stroze až vykalkulovaně, ale není tomu tak. Jak už jsem zmínila, ona instrumentální lehkost se projeví, stačí si jen počkat.

Co se mi na EP Stonewall líbí? Nemá žádné zbytečné, hluché, vatovité místo. Hudba na něm jednoduše plyne, a ať už se jedná o pomalejší či řádně zběsilé pasáže, jako celek působí velmi elegantně, až sofistikovaně. Je dobře, že se Alex Quaglieri rozhodl pro tento – v dnešní době velmi oblíbený – formát, zamezil tak možnému vzniku zbytečně se opakujících motivů, které by tak jen potvrdily teze, že vše kvalitní v hudebním průmyslu již vzniklo.

Doporučeníhodné.

80%
djent/progressive metal