Red Fang - Whales and Leeches

|
Red Fang  - Whales and Leeches

Od té doby, kdy jejich self-titulovaný debut vyšel u Sargent House v roce 2009, Red Fang vzali stoner hudbu do podzemí a vyčarovali bouři. Rozsáhlé cestování, mnohá učinkování na festivalech, nezapomenutelná hudební videa a značka hard rocku, která na sebe vztahuje rozsáhlá odvolání. Aaron BeamDavid SullivanBryan GilesJohn Sherman jsou energií, se kterou je třeba počítat.

Zvuk Red Fang je silně zkreslený, bahnitý a nepopiratelně chytlavý. Totožná témata jsou zobrazeny na každé verzi od jejich prvé desky, ale to, co byli schopni udělat s jejich debutem u Relapse Records (druhé album v pořadí) Murder The Mountains, byl vztah mnohem silnější a tedy i efektivnější verzí. Bylo to, jako kdyby získali pět tisíc dolarů od kolemjdoucího. Nejen, že byly písně nesmírně památné, ale samotný výrobní proces dal více impozantní přítomnost zvuku a silnější celkový dojem.

Zdá se, že jedním z faktorů, které driftují pod radarem s Red Fang je jejich progresivní tendence, střídat 3/4 a 21/16 časování na "Prehistoric Dog", nebo duální kytarové hrátky - tam a zpět "Throw Up". Jsou to sekvence, kde se Whales and Leeches daří být zase výraznější. Riffy obecně jsou postavené mírně nakřivo, a zcela nepředvídatelně arytmická sekce odpovídá s velkým efektem, ovšem ve výsledku se zachováním skladby od přílišného dobývání akordů z ruky "DOEN""1516". Tyto písně jsou stále plné s návykovým rytmem a všudypřítomnou poutavostí. Red Fang neztrácejí schopnost napsat píseň, která by neuvíznula ve vaší hlavě. Vokály jsou také velmi dobře prokládány. Aaron Beam si stále zvyšuje kredit a jeho výrazné broukaní, kterým tlačí do popředí píseň "Blood Like Cream" nebo Bryan Giles znějící hrozivě jako vždycky. Vokální melodie jsou velmi různorodé a stejně, nikdy netrpí vyčpělostí v průběhu celého alba. Dalším vítaným přírůstkem do této verze, je hostování Mika Scheidta Amerických YOB. Jeho mustaine/wino hybridní hlas, velmi efektivně získává druhou stranu záznamu dobře odstartovanou skladbou "Dawn Rising", která je díky tomu mnohem více epická.

Whales and Leeches také těží z velmi leštěné struktury svého povrchu. Výroba je hvězdná, každá skladba se zdá být rozvibrována na správnou délku a neustálé zvraty cítím osobně velmi záměrně (i když nejsou). Celkově třetí album vyzařuje velkou zručnost. Kapela má samozřejmě vymyšlený vzorec, který pracuje pro ně, a neustále zlepšuje jejich práci na každém novém záznamu. Přestože hudba Red Fang stále udržuje (poněkud) univerzální přitažlivost, se kterou Red Fang posouvají hranice toho, čím stoner rock může být.

"Ale nakonec, je to stále chlastem posílená hornina, která začíná nakopávat prdel ze předu pokaždé i tam, kde budete intelektuálně sedět a dražit vzácná vína z Burgundska."

Whales and Leeches - Trailer:

85%