Necrocock - Lesní Hudba

|
Necrocock - Lesní Hudba

Necrocock je rozhodně jednou z nejvýraznější osobností naší hudební scény a to nemluvím jen o jeho někdejším účinkování v legendárních Master's Hammer, ale také o jeho četných vedlejších projektech v kterých plynule přechází od elektroniky, přes pop až k, pro něho nejtypičtějšímu, oldschool black metalu. Kdo zná jeho pozdější tvorbu, jistě ví že jeho texty se týkají převážně sexu, sexuálních úchylek, případně všemožné "krematorijní" tématiky.

Ovšem jeho poslední album, vydané pod hlavičkou projektu nesoucí jeho vlastní přezdívku "Necrocock" z této řady vybočuje. Myslím, že už název Lesní hudba jasně naznačuje jaké je téma tohoto díla. Respektive ono to vybočení je jen částečné, přece jen, jak naznačují jeho texty, v lese se skrývají mnohá nechutná tajemství, a může se tam stát ledacos, výsledkem čehož mohou být třeba taková "Mokvavá zranění", ale to už předbíhám. Necrocock, mimochodem nadšený houbař sám naznačil, že je jeho vztah k lesu skutečně hluboký a že album na jeho oslavu chtěl napsat už dávno.

Lesní hudba je nesmírně silným, emočně nabitým albem, se skutečně obrazotvornou atmosférou, obrovskou porcí skvělých melodií a v neposlední řadě opravdovým kytaristickým "vyřáděním" mistra svého řemesla. Jeho kytaristický rukopis je z alba cítit na hony daleko, a je albem protkán jako zlatá niť, která je zároveň společným jmenovatelem všech jinak poměrně rozmanitných songů. Přestože bych Lesní hudbu zaškatulkoval pravděpodobně jako atmosferický doom metal, nebojí se zapojit ani špetku elektroniky, což album velmi oživuje. Za zmínku určitě stojí zpěv. Necrocockův typický vysoký hlas výborně kontrastuje s náladou a dá se říci i tvrdostí celého počinu. Zpěv se zde ovšem objevuje v poměrně malém množství, většina songů jsou vlastně instrumentálky s několika málo zpívanými slokami (většinou v závěru), což je celkem neobvyklý postup. Hned na první poslech mě doslova strhla geniální skladba "Ležím v jehličí", kterou bych i po mnoha otočkách alba v přehrávači označil jako nejsilnější skladbu.

Necrocock opět dokazuje, že jeho tvorba je snad nevyčerpatelná. Jeho zatím poslední počin Lesní hudba je pochmurným, atmosferickým albem s metalovým nádechem, silnými melodiemi a typickým skladatelským rukopisem. Originální album výstředního umělce, které rozhodně stojí za poslech.

90%
atmosferický metal
2010