Kamorthon - Stretch The Sails

|
Kamorthon - Stretch The Sails

Když mi domů dorazilo debutové CD slovenské skupiny Kamorthon, EP Stretch The Sails, vůbec jsem netušil, co mám čekat. Z dřívějška jsem ji neznal a schválně jsem si o ní ani nic dopředu nezjišťoval. Jediné, co jsem věděl, bylo, že se jedná o metal – vyloženě všeříkající informace, že? Tak trochu jsem se bál, možná kvůli názvu, těžko říct, abych s deskou nezabředl do nějakého aggro-průseru – ten se naštěstí nekonal, díky!

EP Stretch The Sails obsahuje pět skladeb, z čehož poslední je „pouze“ akustickou verzí titulního songu, který na desce zazní o několik minut dříve. No a ze všech je slyšet obrovské nasazení, touha to všem nandat a v neposlední řadě hráčská zručnost, která se v posledních letech stala příjemným standardem většiny nahrávek, které se mi do rukou dostaly.

Stylově si Kamorthon půjčuje opravdu leckde – během těch necelých třiadvaceti minut se dostane na heavy metal, sypačky, lehce deatch-coreové chrchlání, speed metalové sólování, metal-coreové breakdowny, akustické dohry… No dort je to opravdu pestrý, i když stále se drží v onom metalovém spektru, nečekejte žádné saxofony nebo třeba dubstepové vložky… Vše zaštiťuje kvalitní zvuk, nahrávka kope solidně.

Jak jsem již výše zmínil, po hráčské stránce má Kamorthon co ukázat, nejsou to žádná ořezávátka, i přes vcelku nízký věk všech členů. Za velké plus považuji vokál ve všech jeho na desce použitých podobách. Zpěvák vkusně prochází styly a navíc barva jeho hlasu mi společně s melodikou velmi silně evokuje Jamese Hetfielda (Metallica) v nejlepší formě. Navíc ho doplňuje autentický basákův řev, který se hodí do těch nejtvrdších pasáží.

Sečteno podtrženo, na Slovensku mají výtečnou mladou metalovou kapelu, na kterou se rád půjdu podívat naživo a rozhodně se budu těšit na další a delší nahrávku.

80%
metal