Jeff the Brotherhood - Hypnotic Nights

|
Jeff the Brotherhood - Hypnotic Nights

"Hypnotic Nights" je sedmé studiové album bratrské skupiny Jeff the Brotherhood. Tihle američané z Nashvillu v Tennessee, Jake a Jamin Orralové jsou synové známého producenta  Roberta Ellise Oralla a k hudbě tak měli od malička velmi blízko.

Tohle album obsahuje jedenáct zvukově naprosto vycizelovaných písní. Jejich hudba tak trochu připomíná Ramones, nebo Weezer a potácí se někde na hraně punk rocku a garážového rocku. Typické pro toto album jsou silné melodie a krásně jemně chrčící kytara, při které si pamětníci možná vzpomenou na Black Sabbath v době největší slávy. Album se velmi příjemně poslouchá od začátku do konce a občasné, psychydelikou zavánějící vyhrávky, jako například v "Leave me Out" rozhodně nikoho neurazí. Rozkošně zní baladická "Region of Fire", která má atmosféru šedesátých let a je prošpikována folkovými motivy ála Mamas and Papas. Největším hitem je ovšem singlovka "Sixpack", která přes řádně našlápnutou rytmiku okouzlí posluchače krásně se klenoucími vokály v téměř popově líbivé melodické lince. Celkem jedenáct skladeb je tak akorát, jelikož něco málo přes čtyřicet minut je pro tuhle muziku ještě únosná stopáž.

Album končí slavnou sabbatovskou coververzí "Changes". Písnička rozhodně zní zajímavě a na závěr se hodí. Pro hudební pamětníky, jako jsem já, ovšem kvílení v jejím závěru vzbuzuje spíše úsměv, neboť, po pravdě jsem při prvním poslechu čekal, kdy na mne z reproduktorů vyskočí nějaký ten slizký přízračný duch s hlavou Ozzy Osbournea. Přes to si myslím, že tahle nahrávka rozhodně stojí za poslech a například na letní cesty autem na dovolenou, či za různými festivaly, je dokonce naprosto ideální. Takže – jedenáct obyčejných, příjemných a vkusných punkrockových skladeb, které si bez problémů a chuti někoho sprovodit ze světa, poslechnou hudební fandové napříč širokým věkovým spektrem a minimálně dva songy si budou ještě na druhý den pobrukovat.

punk rock
2012
40:53