Inventa Storca – Inventa Storca

Inventa Storca – Inventa Storca

Začátkem září jsme s kapelou hráli v Ústí nad Labem na festiválku Nádhera, který se již tradičně koná v parku na Klíši. Po našem vystoupení přišla na řadu místní parta Inventa Storca. Po několika málo skladbách jsem si ještě během jejího hraní musel koupit vinyl, který se po bližším prozkoumání změnil v CD (má dost netradiční cca desetipalcové balení, ano, nechal jsem se nachytat…).

Hudba, která se z nahrávky line, je naléhavá, úzkostná a zaujme hned na první poslech. Ne však po všech směrech v pozitivním slova smyslu. Skladby jsou propracované, zvukově vyrovnané (parádní zvuk obstaralo Tajný studio a studio Biotech), je z nich cítit odhodlanost, mají atmosféru. Navíc velikou devizou jsou klávesy a mellotron, které nahrávku příjemně oživují a často přinášejí feeling art-rocku let sedmdesátých – nedá se nevzpomenout na Roberta Frippa a jeho King Crimson. Nicméně co dojem kazí, je vokální stránka EP. Naživo jsem neměl problém, z CD však zpěv není to pravé ořechové. Jistě, můžeme namítnout, že nejde o technické výkony, ale o prožitek. Bohužel mi však projev ani jednoho ze zpěváků k hudbě nesedí, respektive nepřijde mi dotažený (a až příliš mi evokuje Martina Evžena Kyšperského z Květů), čímž mi hází klacky pod nohy při cestě za texty, které jsou naopak niterné a tuze zajímavé. Zkrátka forma silně kulhá za obsahem a radši bych si tak desku poslechl spíš jen instrumentálně.

Co se již zmiňovaného formátu nahrávky týče, setkal jsem se s ním poprvé a je opravdu originální – tohle CD mezi ostatními prostě nepřehlédnete. K vizuální stránce bych měl možná výhrady (přední airbrushová strana mi přijde lehce kýčovitá), ale to je už asi jen otázka vkusu. Na zadní straně ihned poznáte práci teplického fotografa Petra Hricka a pod přicvaknutým nosičem najdete kód pro download.

Toto eponymní EP je i přes zmíněné výtky povedeným debutem a věřím, že se kapela dostane pomalu do podvědomí a svoje posluchače si najde. Určitě na to má.

70%
post-rock, emo