MÖTLEY CRUE - Dr. Feelgood

MÖTLEY CRUE - Dr. Feelgood
Občas se stane, že i když máte kapelu v povědomí jako jednu z legend žánru, nějak se nedostanete k jejímu poslechu kromě největších pecek, které jsou občas k slyšení v rádiu. Do této situace jsem se dostal v souvislosti s Mötley Crüe, a tak jsem se rozhodl tento nedostatek napravit a pustil se do poslechu desky Dr. Feelgood. A nyní můžu jen konstatovat, že jsem se dlouhou dobu ochuzoval o porci dobré hudební zábavy. Ano, schválně jsem použil výrazu zábavy, protože Mötley Crüe jsou přeci jenom o hodně více zábava než umění. Všechno co čekám od muziky, u které se nemusíte pekelně soustředit na každý detail a u které se lze odreagovat mi přináší placka Dr. Feelgood. Songy v nichž si nikdo neláme hlavu s velkým aranžmá, prostě je vše nasměrováno k nablýskanému, chytlavému, pro někoho až možná vtíravému refrénu, nezřídka kdy podpořenému sborovým zpěvem. K tomu ještě kytarové sólo, kde Mick Mars ukazuje bez okolků a sebevědomě všechno svoje umění. Zpěvák Vince Neil se prezentuje nezaměnitelnou barvou hlasu, která podporuje celkovou chytlavost a bezprostřednost hudby. Deska také nepůsobí šablonovitě, což se podařilo díky skladatelskému umu, díky kterému kapela vybavila každou píseň silným nápadem. Právě kvůli tomu vydrží album na víc poslechů, i přes jistou dávku povrchnosti, kterou lze muzice vytknout. Samozřejmě nelze zapomenout, že je ke všemu poctivému rock n‘ rollu přidáno dosti glam metalové pozlátky. Někomu právě nablýskanost a okázalost s jakou muzikanti vystupují může přijít jako nepřekonatelný problém, pokud ovšem na tuto hru přistoupíte, užijete si jedinečnou rockovou jízdu. V textech také nějakou poetiku nehledejte, hlavní témata jsou sex, alkohol, drogy. Hlavní hity desky jsou určitě titulní Dr. Feelgood, S.O.S. (Same Old Situation), mimo ně stojí za zmínku Kickstart My Heart a nechybí ani přisládlá balada Without You. Když to vezmu vše dohromady, tak Dr. Feelgood může posloužit jako zdroj nevázané zábavy (zábavy tzv. po americku). Pokud na to přistoupíte můžete si desku užít, v opačném případě se pohoršovat nad jednoduchostí hudby. Záleží na nadhledu každého z nás. U mě Mötley Crüe zabodovali, i když Kiss budou vždy pouze jenom jedni.
90%
1989
45:07